Patrycja Kotecka

 

Patrycja Kotecka

Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Katedry Teorii Zarządzania SGH, Akademii Dyplomatycznej PISM i MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN. Doktorantka Kolegium Studiów Społecznych PAN. W trakcie studiów pracowała w TVP przy opracowywaniu dokumentacji dla programu Bogusława Wołoszańskiego „Sensacje XX wieku” i jako modelka (m.in. na pokazach Xymeny Zaniewskiej i Violetty Śpiechowicz).

 

 

Kariera w dziennikarstwie

Patrycja Kotecka-Ziobro była zatrudniona jako dziennikarka śledcza w „Super Expressie” i w „Życiu Warszawy”, gdzie została wyróżniona tytułem Dziennikarki Roku. Ujawniła m.in. billingi tzw. „grupy trzymającej władzę” z afery Rywina. Była w tej sprawie przesłuchiwana przez prokuraturę. Dopiero po publikacji Koteckiej prokuratura zgodziła się przekazać członkom komisji śledczej billingi osób zamieszanych w korupcyjną aferę. Po stronie Patrycji Koteckiej stanęli wówczas uznani dziennikarze oraz organizacje pozarządowe, m.in. Centrum Monitoringu Wolności Prasy, jednakże sąd umorzył sprawę.

W 2004 ujawniła, że ówczesny szef Prokuratury Krajowej, Karol Napierski represjonował w przeszłości działaczkę opozycji demokratycznej, Urszulę Broniszewską.

W 2005 Patrycja Kotecka-Ziobro prowadziła program TV4 Detektor. Była nominowana przez stację do nagrody Grand Press. W 2006 ponownie trafiła do Telewizji Polskiej, gdzie pracowała jako autorka reportaży i wydawczyni programów publicystycznych. Po objęciu funkcji prezesa TVP przez Andrzeja Urbańskiego w marcu 2007 została koordynatorem projektu TVP Info – przygotowywała ramówkę nowego kanału informacyjnego. W czerwcu objęła stanowisko p.o. zastępczyni dyrektora Agencji Informacji TVP, a następnie zarząd TVP awansował ją na zastępczynię dyrektora Agencji Informacji TVP. W lutym 2009, na wniosek Piotra Farfała, została zwolniona z pracy w TVP.

Od 2009 Patrycja Kotecka-Ziobro pełniła funkcję kierownika ds. projektów medialnych w firmie Apella, wywodzącej się z założonej w 2005 firmy Media SKOK, powołanej do prowadzenia obsługi marketingowej Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK). Apella jest głównym udziałowcem spółki Fratria, która wydaje m. in. tygodnik „wSieci”, prowadzi prawicowy portal internetowy wPolityce.pl założony przez braci Jacka i Michała Karnowskich.

Czas na ubezpieczenia

W marcu 2016 roku Patrycja Kotecka-Ziobro została dyrektorką marketingu LINK4, ubezpieczeniowej spółki zależnej PZU SA. 26 marca 2020, decyzją Rady Nadzorczej LINK4, została powołana w skład zarządu tej spółki.
Jako członkini zarządu LINK4 Patrycja Kotecka-Ziobro stała się twarzą kampanii promującej nowoczesne rozwiązania technologiczne w branży ubezpieczeniowej. W wywiadzie dla magazynu "SuperBiznes" zwracała uwagę na dobrodziejstwa płynące z wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej praktyce sprzedażowej: "Sztuczna inteligencja pomaga nam wyszukiwać nowych klientów w internecie. W skrócie wygląda to w ten sposób, że używamy algorytmów, które uczą się tego, jaki klient konwertuje w internecie – czyli kupuje nasze polisy. I tylko do użytkowników podobnych do tego <<internetowego klienta>> kierujemy kampanię. W ten sposób oszczędzamy czas i pieniądze, bo trafiamy do tych, którzy są zainteresowani naszą ofertą" – podkreśla Patrycja Kotecka-Ziobro.

Warto podkreślić, że Pion Marketingu LINK4 korzysta z najlepszych narzędzi i kanałów przekazu: Google’a oraz portali 360 st., kładzie nacisk na Mobile First, ale sięga w swych rozwiązaniach w przyszłość, przygotowując i wdrażając innowacje dla spersonalizowanych kampanii marketingowych w internecie w oparciu o modele behawioralne i Big Data.

Patrycja Kotecka-Ziobro przyczynia się do stworzenia ofery LINK4 w programie Grupy ORLEN

Dzięki zaangażowaniu Patrycji Koteckiej-Ziobro LINK4 i spółka ORLEN Usługi Finansowe rozpoczęły wspólną sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Kierowcy, którzy korzystają ze stacji paliw w sieci ORLEN, otrzymują dodatkowe punkty w programie VITAY za ubezpieczenie pojazdu w LINK4. 
Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych LINK4, spółki z Grupy PZU, w programie ORLEN Usługi Finansowe jest kolejnym, dobrym przykładem współpracy polskich spółek, działających w różnych obszarach biznesowych.

Nagrody i wyróżnienia w czasie pracy Patrycji Koteckiej-Ziobro dla LINK4 

Ubezpieczenia komunikacyjne OC w LINK4 zajęły pierwsze miejsce w rankingu dziennika „Rzeczpospolita”. Zestawienie uwzględnia nie tylko cenę polis OC, ale także zakres i ceny ubezpieczeń dodatkowych: assistance i NNW.

W zestawieniu KPMG TOP100 marek oferujących najlepsze doświadczenia na polskim rynku, zdaniem klientów LINK4 zajął pierwsze miejsce wśród ubezpieczycieli.

Ubezpieczenia komunikacyjne LINK4 po raz drugi głosami konsumentów zostały nagrodzone Złotym Laurem Klienta 2020. W plebiscycie doceniono także polisy mieszkaniowe, które w wyniku głosowania otrzymały Srebrny Laur 2020.

Linia produktowa LINK4 Mama została nagrodzona prestiżową statuetką Effie. Jury konkursu Effie Awards przyznało brąz firmie w kategorii ubezpieczenia.

Konsumenci ponownie docenili ubezpieczenia komunikacyjne LINK4 w konkursie Top Marka. Właśnie w tej kategorii firma otrzymała prestiżowe godło Top Marki 2019.

LINK4 po raz trzeci został uhonorowany nagrodą za najbardziej efektywną kreację marki ubezpieczeniowej. W tej edycji po raz pierwszy o przyznaniu nagrody decydowali konsumenci, a nie przedstawiciele rynku finansowego. Pantery Kantara to nagrody przyznawane dla najbardziej efektywnych kreacji marek w dwóch kategoriach: bankowej i ubezpieczeniowej.

Poniżej znajduje się lista wszystkich nagród i wyróżnień dla LINK4 w czasie pracy Patrycji Koteckiej-Ziobro

  • ZŁOTY LAUR KLIENTA 2020

Po raz drugi głosami konsumentów ubezpieczenia komunikacyjne LINK4 zostały nagrodzone Złotym Laurem Klienta 2020. W tym roku ubezpieczenia komunikacyjne LINK4 ponownie zajęły pierwsze miejsce, otrzymując 33 proc. wskazań

  • SREBRNY LAUR KLIENTA 2020

Głosami konsumentów ubezpieczenia mieszkaniowe LINK4 zostały nagrodzone Srebrnym Laurem Klienta.

  • KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI - DEBIUT ROKU

Ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19 w pakiecie LINK4 Mama otrzymało tytuł Debiut Roku w plebiscycie Konsumenckiego Lidera Jakości. Kapituła doceniła szeroki zakres oferty, umożliwiający objęcie ochroną ubezpieczenia najróżniejszych zdarzeń, nawet tych najmniej przewidywalnych.

  • INWESTOR W KAPITAŁ LUDZKI

LINK4 po raz trzeci otrzymał godło Inwestor w Kapitał Ludzki, który potwierdził wśród pracowników dużą satysfakcję z wykonywanej pracy i wysoki poziom zaangażowania.

  • EFFIE AWARD

LINK4 otrzymał w 2019 roku brązową statuetkę za kampanię „Nie bój się bać” LINK4 Mama. W konkursie Effie Awards nagradzane są kampanie i rozwiązania marketingowe na podstawie ich efektywności i wyników biznesowych. To już trzecia statuetka Effie dla LINK4.

  • ZŁOTY LAUR KLIENTA 2019

LINK4 zajął pierwsze miejsce w plebiscycie Laur Konsumenta w kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych. Ofertę w tym segmencie doceniło aż 30 proc. badanych. Laur to ogólnopolski projekt, który wyłania każdego roku najbardziej rozpoznawalne i najchętniej polecane produkty i marki w swoich kategoriach.

  • GREAT PLACE TO WORK

LINK4 po raz drugi znalazł się wśród firm nagrodzonych mianem Wspaniałego Miejsca Pracy. Tytuł GPTW otrzymują firmy, które z sukcesem budują i rozwijają u siebie wyjątkowe relacje z pracownikami. Opierają się one na zaufaniu rozumianym jako wiarygodność kadry menedżerskiej oraz szacunek i uczciwość okazywane pracownikom. Badanie weryfikuje też praktyki HR oraz poziom zaangażowania i współpracy w zespołach.

  • NAJLEPSZY CYFROWY UBEZPIECZYCIEL

Decyzją kapituły Konkursu Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń LINK4 został nagrodzony tytułem Najlepszego Cyfrowego Ubezpieczyciela 2018. Kapituła doceniła LINK4 za odważne wdrażanie na polskim rynku ubezpieczeniowym nowych technologii, które zmieniają sposób myślenia o ubezpieczeniach, oraz innowacyjnych rozwiązań, które umożliwiają budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami.

  • SREBRNA PANTERA KANTARA

LINK4 po raz trzeci został uhonorowany nagrodą za najbardziej efektywną kreację marki ubezpieczeniowej. W edycji 2019 po raz pierwszy o przyznaniu nagrody decydowali konsumenci, a nie przedstawiciele rynku finansowego, a Pantery zastąpiły przyznawane dotychczas Lamparty.

  • MIXX AWARDS 2018

Innowacyjne kalkulatory na stronie internetowej LINK4 Mama zostały nagrodzone w prestiżowym konkursie MIXX Awards. Jury doceniło przystępność i praktyczność rozwiązania w kategorii User Experience. MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzane są wyjątkowe kampanie marketingowe digital.

  •  NAJLEPSZA POLSKA USŁUGA 2018

Telematyczne rozwiązanie LINK4 Kasa Wraca zajęło pierwsze miejsce w rankingu Polskiego Radia „Lubię, bo polskie”. Nagroda została przyznana w kategorii Najlepsza Polska Usługa 2018. Ranking „Lubię, bo polskie” promuje rodzime firmy oraz ich produkty i usługi.

  • EB STARS 2018

Projekt LINK4 Pory Roku otrzymał prestiżową nagrodę Employer Branding Stars 2018. Działania rekrutacyjno-wizerunkowe firmy zostały docenione w kategorii Najlepsze Wewnętrzne Inicjatywy Employer Branding. Na LINK4 Pory Roku składają się liczne działania promujące wartości firmy oraz budujące atmosferę pracy i zaangażowanie.

  • ODKRYCIE ROKU 2018

Oferta ubezpieczeniowa pod marką LINK4 Mama otrzymała tytuł Odkrycia Roku 2018, przyznawany przez komisję konkursową projektu Laur Konsumenta. Za największą zaletę oferty uznano jej elastyczność w wyborze zakresu ubezpieczenia.

  • LAMPART 2018

LINK4 po raz drugi został uhonorowany nagrodą za najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki ubezpieczeniowej. To wyróżnienie przyznawane przez przedstawicieli branży bankowej i ubezpieczeniowej za najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki. Otrzymują je w dwóch oddzielnych kategoriach banki i towarzystwa ubezpieczeniowe, które najefektywniej kreowały w minionym roku wizerunek swojej marki.

  • RZECZNIK STANDARDU ETYKI

Tytuł Rzecznika Standardu Etyki został przyznany LINK4 przez UN Global Compact Network Poland, jedną z 82 regionalnych sieci działających z ramienia Organizacji Narodów Zjednoczonych. Ich celem jest promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i wartości ONZ pośród społeczności biznesowej i całego systemu Organizacji. Otrzymanie wyróżnienia wiązało się z wypełnieniem przez firmę założeń zawartych w Standardzie Programu Etycznego.

  • GWIAZDA JAKOŚCI OBSŁUGI 2018

Głosami konsumentów LINK4 uzyskał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi, przyznawany przez Polski Program Jakości Obsługi. Wyróżnienie to trafia do firm, które są uznawane za najbardziej przyjazne w relacji z klientami oraz cechuje je jakość, solidność, zaufanie i prestiż.

  • SUPER MARKA

LINK4 drugi raz z rzędu został uhonorowany tytułem SUPER MARKA, przyznawanym przez Redakcje Biznes Trendy w dzienniku Rzeczpospolita oraz Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej. Otrzymują je firmy, które przez trzy kolejne lata są odznaczane certyfikatem Dobrej Marki dla najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek obecnych na polskim rynku. Tytułem Dobrej Marki LINK4 został utytułowany trzykrotnie w latach 2014-2016. W 2017 roku po raz pierwszy zdobył tytuł Super Marki.

  • INWESTOR W KAPITAŁ LUDZKI 2017

Fundacja Obserwatorium Zarządzania uhonorowała LINK4 prestiżowym godłem Inwestor w Kapitał Ludzki 2017. Otrzymują go firmy, które w sposób odpowiedzialny myślą o rozwoju kompetencji swoich pracowników, a przez to całej organizacji. W badaniu punktowane są: ogólna satysfakcja z pracy, zaangażowanie, relacje (komunikacja, współpraca), kompetencje (rozwój, obowiązki i warunki pracy) i pracownik jako ambasador.

  • BEST QUALITY EMPLOYER 2017

LINK4 uzyskał godło Best Quality Employer 2017, przyznawane przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej. To wyróżnienie dowodzi atrakcyjności marki pracodawcy i nowoczesnej strategii komunikacji.

  • EFFIE AWARDS 2017 – SREBRO

Reklama LINK4 „Pierwszy dzwon” zdobyła srebrną statuetkę w prestiżowym konkursie Effie Awards 2017. W spocie została wykorzystana melodia „Yes sir, I can boogie” hiszpańskiego duetu Baccara. Kreacja stanowi kontynuację kampanii, w której Kasia Moś i zespół The Chance promują produkty LINK4. 

  • ZŁOTY LAUR KLIENTA 2017

LINK4 otrzymał Złoty Laur Klienta za zajęcie pierwszego miejsca w ogólnopolskim projekcie Laur Klienta / Konsumenta 2017 w kategorii: jakość obsługi – ubezpieczenia samochodowe. Celem projektu jest wyłanianie najpopularniejszych produktów, marek i usług w swoich kategoriach i stanowi potwierdzenie zaufania konsumentów do marki.

  • ZŁOTY LAUR Super Biznesu

LINK4 zdobył Złoty Laur Super Biznesu w kategorii innowacyjność. To nagroda przyznawana przez dodatek do dziennika Super Express. Laureatami są osoby, przedsiębiorstwa oraz organizacje szczególnie zasłużone dla polskiego biznesu, a także działające na rzecz poprawy warunków życia społecznego.

  • LIDER 2016

Gazeta Bankowa przyznała LINK4 tytuł Lidera 2016 w kategorii Bankowość i Finanse za innowacyjną aplikację „Bezpieczna Jazda z Link4” i rozwiązanie telematyczne, które pozwala badać styl jazdy kierowców. Gazeta promuje w ten sposób firmy i instytucje, które wyróżniły się szczególnymi osiągnięciami w obszarze nowoczesnych i innowacyjnych technologii.

  • INNOWACYJNA FIRMA 2016

Miesięcznik ekonomiczny Home&Market  wybrał najciekawsze innowacje 2016 roku przyznał LINK4 tytuł Innowacyjnej Firmy 2016 za telematyczne rozwiązanie wprowadzone wspólnie z NaviExpert – „Bezpieczna jazda z LINK4". Odznaczenie przyznawane jest firmom, które wyróżniają otwartość na nowości i odwaga przełamywania stereotypów.

  • EFFIE AWARD 2016 - BRĄZ

Reklama LINK4 z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance zdobyła brązową statuetkę w konkursie Effie Awards.  Kreacja z muzyką z piosenki Bonnie Tyler „Holding Out On The Hero" została pozytywnie przyjęta zarówno przez telewidzów, jak i ekspertów z branży. W konkursie Effie Awards kampanie reklamowe są oceniane pod kątem strategii działań reklamowych, ich realizacji i osiągniętych efektów komunikacji.

Kondycja marketingu wg. Patrycji Koteckiej-Ziobro

Marketing generalnie już dawno przeniósł się do internetu jako środka dystrybucji i to z kilku względów. Po pierwsze, umożliwia to dotarcie z dopasowanym, wręcz spersonalizowanym przekazem do tych klientów, do których chcemy dotrzeć – i to za pośrednictwem różnych urządzeń. Po drugie, wyniki kampanii prowadzonych przez internet można mierzyć, co nie było wykonalne np. w wypadku stojących przy drogach billboardów. Dzięki tym zanonimizowanym, ale szczegółowym pomiarom firmy reklamowe pokazują swym zleceniodawcom swoiste „ścieżki zachowań” konsumentów, stykających się z reklamą. To pozwala szybko reagować, alokować środki na skuteczniejsze przekazy, ograniczać nakłady – na te mniej popularne. Dla firm, w tym z sektora ubezpieczeń, to wielka oszczędność – bo nie marnotrawią środków na reklamy, które i tak nie odniosą skutku, bo zostały źle „zaadresowane” – podsumowuje Patrycja Kotecka-Ziobro.

AI w różnych kanałach sprzedaży LINK4

Patrycja Kotecka-Ziobro: Testujemy możliwości wirtualnego doradcy, pełniącego rolę swoistej „inteligentnej pomocy”, powoli wdrażamy i sprawdzamy chatboty i voiceboty, czyli również bazujących na AI już wręcz prawie autonomicznych, choć nie materialnych, sprzedawców produktów. Dlaczego robimy to powoli? Rynek ubezpieczeń, podobnie jak rynek finansowy, opiera się na szczególnym zaufaniu klienta do firmy czy marki. Na to zaufanie długo się pracuje, a stracić je można w sekundę. Wielu klientów nie umie czy nie chce jeszcze bo przecież chodzi o ich pieniądze. Duże grono osób wymaga wręcz rozmowy „z żywym człowiekiem”, choćby przez telefon. Tylko to buduje ich zaufanie. Jak ważna to sprawa, przekonały się niektóre firmy czy instytucje – pozwolę sobie ich nie wskazywać – które wdrożyły „wirtualnych doradców” za wcześnie, w niedopracowanej formie, i rozwścieczyły tym tysiące klientów czy interesantów. Bo i cóż to za postęp, gdy automat wciąż każe powtarzać słowa, wybierać opcje, komunikuje, że nie rozumie, zapętla się albo i rozłącza –na takie wpadki my sobie nie możemy pozwolić. Dlatego stawiamy na nowoczesne, cyfrowe i mobilne rozwiązania, które niekoniecznie posiłkują się AI w tak dużym zakresie, ale są przydatne i niezawodne. Mówię tu np. o wprowadzonej przez nas jeszcze przed epidemią koronawirusa funkcjonalności, umożliwiającej likwidację szkody zdalnie – wystarczy za pomocą smartfona zrobić zdjęcia dokumentujące uszkodzenia i wysłać do naszego agenta, co przyspieszy likwidację szkody. To się świetnie sprawdza przy szkodach mieszkaniowych. Jeśli szkoda nie jest duża i nietypowa, pieniądze z tytułu polisy można dostać od nas już w kilka godzin.

Trzy najważniejsze wyzwania dla Patrycji Koteckiej-Ziobro w 2021 roku

Pierwszy i podstawowy cel to zapobieżenie – w czasie zawirowań na rynkach i trudności wynikających z obostrzeń sanitarnych – kryzysowi w gospodarce. Choć Polska pozostaje, według najnowszych danych, na drugim najlepszym miejscu w UE pod względem bezrobocia (3,1 proc. po Czechach z 2,8 proc. wobec będącej w najtrudniejszym położeniu Hiszpanii z 16,5 proc.), o wzrostach i mocnym ograniczaniu deficytu na razie trudno wyrażać się z optymizmem – w obliczu wciąż niepewnej przyszłości wielu branż, m.in. lotniczej, komunikacyjnej, turystycznej, handlowej czy rozrywkowej. 

Drugim, nie tylko krajowym, ale światowym wyzwaniem jest wprowadzenie skutecznej moderacji treści zamieszczanych w sieci. Pewne niosące nadzieję kroki, przynajmniej w UE, zostały już w tym zakresie poczynione. W połowie grudnia Komisja Europejska przedstawiła projekt rozwiązań, dotyczących treści cyfrowych w e-commerce, social mediach i na portalach. Propozycja nowego prawa, nazwana reformą cyfrową, przewiduje m.in. obowiązek usuwania przez właścicieli platform szkodliwych, nieprawdziwych, nielegalnych treści (kary za nieprzestrzeganie tych zasad mają wynosić aż do 10 proc. rocznego obrotu podmiotów działających w sieci). Inne cele reformy są równie ważne – to m.in. zobowiązanie internetowych gigantów do zapewnienia większej przejrzystości w kwestii algorytmów „profilujących i targetujących” odbiorców oraz zakaz faworyzowania np. w wynikach wyszukiwarek BigTech własnych treści lub zakaz ograniczania widoczności mniejszych rywali na rynku. Gdy unijne przepisy wejdą w życie, niezbędne jest ich jak najszybsze wdrożenie i egzekwowanie na rynku krajowym. – podkreśla Patrycja Kotecka.

Trzecim ważnym zadaniem jest też walka z cyfrowym wykluczeniem, zwłaszcza seniorów. W czasie, gdy przez internet – bądź za pomocą stacjonarnego urządzenia, bądź smartfona – można zdalnie i bezpiecznie załatwić wiele spraw nie tylko urzędowych, ale i skorzystać z usług, na przykład zakupu ubezpieczenia – ważne jest, żeby umiejętność posługiwania się programami czy aplikacjami posiedli też ludzie starsi. Doświadczenie – nie tylko polskie – uczy, że seniorzy dość szybko przyswajają sobie nowoczesne, użyteczne, wygodne i bezpieczne metody zakupów towarów czy usług i – choćby w trosce o swoje zdrowie w obecnej sytuacji – przestawiają się chętnie na internet. Z danych Google’a w Polsce wynika, że z roku na rok coraz więcej ludzi starszych korzysta z ich wyszukiwarki.

Życie prywatne Patrycji Koteckiej-Ziobro

Jest żoną ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego Zbigniewa Ziobry. Mają dwóch synów.