Kup online
polisę OC/AC
Obraz
Grafika przedstawiająca samochody, z których jeden ma w tle umieszczoną tarczę.

Jaka hybryda plug-in? Nowa, używana, czy najbardziej ekonomiczna – który wybór jest najlepszy?

Image
Ikona klienta
353zł

Pan Jacek 38 lat, prawo jazdy od 21 lat. Ford Fiesta 1.2 MR`09 Ambiente z 2009 roku. Cena obejmuje: ubezpieczenie OC.

OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
Ikona klienta
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
353zł

Pan Jacek 38 lat, prawo jazdy od 21 lat. Ford Fiesta 1.2 MR`09 Ambiente z 2009 roku. Cena obejmuje: ubezpieczenie OC.

Oblicz składkę
Image
cena ubezpieczenia - Kobieta
595zł

Pani Renata 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena obejmuje: OC + AC.

OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
cena ubezpieczenia - Kobieta
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
595zł

Pani Renata 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena obejmuje: OC + AC.

Oblicz składkę
Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna
723zł

Pan Krzysztof 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena obejmuje: OC + AC + Auto Assistance.

OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
723zł

Pan Krzysztof 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena obejmuje: OC + AC + Auto Assistance.

Oblicz składkę
Czas czytania: 8 min. 2 sek.

Jaka hybryda plug-in będzie najlepszym wyborem? Wszystko zależy od wielu czynników i tego czego właściwie oczekujesz od samochodu, którym chcesz przemieszczać się na co dzień. Zarówno nowa, jak i używana hybryda plug-in będzie miała swoje wady oraz zalety, o których dowiesz się z poniższego artykułu.

Miękka hybryda, twarda hybryda, hybryda plug-in – co to i czym się od siebie różnią?

Rozwój technologii hybrydowej napędzającej samochody w ostatnich latach mocno przyśpieszył, a na rynku pojawiły się różne warianty tego napędu. Miękka hybryda, twarda hybryda, hybryda plug-in – co to i czym się od siebie różnią? 

Samochody plug-in Hybrid od tradycyjnych aut hybrydowych różnią się kilkoma elementami. Przede wszystkim w hybrydzie typu plug-in znajdziemy większą niż w tradycyjnej baterię oraz wejście umożliwiające ładowanie jej nawet z tradycyjnego przydomowego gniazdka. 

W przeciwieństwie do tradycyjnej hybrydy, w plug-inach możemy przemieszczać się, korzystając wyłącznie ze zmagazynowanej energii elektrycznej, korzystając z zasięgu nawet do około 75 km przy w pełni naładowanej baterii. 

Połączenie zalet silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym pozwala na uzyskanie wyśmienitych osiągów i parametrów eksploatacji – niektórzy producenci chwalą się osiągnięciem spalania na poziomie nawet 1 l/100 km! 

Jaki samochód powinien zagościć w Twoim garażu? Nowa, używana czy najbardziej ekonomiczna hybryda plug-in? Modele, w których możesz przebierać na rynku, różnią się od siebie – zarówno od strony estetycznej, jak i mechanicznej. 

Jaka hybryda plug-in z salonu? Tym charakteryzują się nowe auta z hybrydą typu plug-in

Decydując się na zakup nowego auta hybrydowego z salonu, wybierasz auto, które najprawdopodobniej będzie w danym momencie wyposażone w najnowocześniejsze technologiczne smaczki

Dzięki temu w połączeniu z zupełnie nową baterią będziesz mógł cieszyć się lepszymi od starszych modeli osiągami oraz większym zasięgiem na baterii. 

Jeżeli już przy baterii i jej zasięgu jesteśmy – warto wspomnieć nie tylko o jej pojemności, która w przypadku nowego auta będzie blisko swojej maksymalnej wartości, ale również o gwarancji producenta, która pozwoli Ci nawet w razie awarii wymienić ją na nową. Jest to bardzo istotne z racji tego, że bateria w samochodach hybrydowych jest jednym z najdroższych ich elementów. 

Zakup nowego samochodu pozwala również na skorzystanie z korzystnych ofert finansowania oferowanych przez dealerów, co w połączeniu z wyjątkową ekonomicznością podróżowania, która charakteryzuje samochody plug-in hybrid, może okazać się dla wielu kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

Hybryda plug-in – używane kuszą ceną

Do używanych hybryd typu plug-in zdecydowanie przyciąga ich cena, która z reguły jest niższa niż samochodów używanych. Nie jest to jednak możliwe bez pewnych wyrzeczeń w stosunku do auta nowego.

W pierwszej kolejności z uwagi na charakterystykę układu hybrydowego warto zweryfikować stan baterii, ponieważ jej wymiana nie należy do najtańszych. Bateria w samochodach hybrydowych, podobnie jak ma to miejsce w autach elektrycznych, ulega stopniowej degeneracji wraz z upływającymi latami oraz przejechanymi kilometrami, tracąc tym samym swoją pojemność. To prowadzi do zmniejszenia dystansu, który możemy pokonać na samej baterii. 

Oprócz stanu baterii warto również sprawdzić ogólny stan techniczny pojazdu, udając się na stację diagnostyczną lub do autoryzowanej stacji obsługi. Dobrze jest również przed zakupem sprawdzić również historie użytkowania pojazdu, wykupując w internecie stosowny raport.

Nawet jeżeli z samochodem wszystko wydaje się w porządku, zanim wyłożysz pieniądze na nowe auto, sprawdź dobrze ceny naprawy lub wymiany poszczególnych jego podzespołów – zwłaszcza baterii – dzięki temu będziesz w stanie zweryfikować faktyczną ekonomiczność zakupu danego pojazdu.

Zostaw numer - oddzwonimy

i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!

Najbardziej ekonomiczne wybory na rynku hybryd plug-in

Najtańsza hybryda plug-in wcale nie musi być tą, za którą zapłacisz najmniej w momencie jej zakupu, ale ta, która w połączeniu z dobrą ceną zakupu pozwoli Ci również na najbardziej wymierne oszczędności podczas tankowania na stacji benzynowej. 

Do najtańszych nowych samochodów wyposażonych w układ hybrydowy typu plug-in należą: 

  • Kia Ceed PHEV,
  • Kia XCeed PHEV,
  • Opel Astra Plug-in Hybrid. 

Gdy natomiast rozejrzymy się za używanymi autami z hybrydą plug-in okaże się, że te, chociaż tańsze od nowych egzemplarzy, wciąż w porównaniu z innymi opcjami napędowymi w podobnych modelach są znacznie droższe

Jest tak z racji tego, że modele wyposażone w taki typ układu hybrydowego pojawiły się na rynku stosunkowo niedawno, nie ciesząc się specjalną popularnością w chwili premiery, chociażby z racji na swoją wysoką cenę za wciąż, niezbyt zaawansowane technologicznie rozwiązanie, będące wtedy bardziej ciekawostką niż faktycznym gamechangerem na rynku. 

Najpopularniejszymi na rynku wtórnym modelami (a co za tym idzie najatrakcyjniejszymi cenowo) są:

  • VW Golf VII GTE,
  • Mitsubishi Outlander PHEV,
  • Peugeot 3008 Hybrid. 

Kolejnym aspektem jest spalanie – wspomniana wyżej Kia Ceed w wersji PHEV spala o prawie 2 litry paliwa na każde 100 kilometrów mniej od najbardziej ekonomicznej wersji bez układu hybrydowego. Oznacza to oszczędność na poziomie około 30% na każdych przejechanych stu kilometrach. 

Biorąc pod uwagę to, jak dużo kilometrów pokonujesz rocznie, możesz bez problemu obliczyć na tej podstawie, po ilu latach zwróci Ci się różnica w cenie zakupu wersji plug-in w porównaniu z wersją wyposażoną jedynie w silnik spalinowy. Jest to zdecydowanie czynnik, który pomoże Ci podjąć decyzję, jaka hybryda plug-in będzie dla Ciebie najlepszym wyborem.

Porównanie: nowa vs używana hybryda plug-in

Wiesz już, na co uważać przy zakupie używanej hybrydy, dlaczego warto zdecydować się na nowe auto, oraz to które modele uważane są za te najbardziej ekonomiczne. 

Najważniejsze czynniki znajdziesz raz jeszcze podsumowane w poniższej tabelce:

 

Nowa hybryda plug-in

Używana hybryda plug-in

cena

Powyżej 150 tysięcy złotych.

Ceny już od około 70 tysięcy złotych za egzemplarze w dobrym stanie.

wyposażenie

Nowa bateria, najnowocześniejsze rozwiązania i technologie na pokładzie auta. Możliwość konfiguracji według własnych potrzeb. 

Bateria z oznakami degradacji, mniejszy zasięg. Zależnie od rocznika może posiadać niektóre systemy pokładowe w starszej technologii lub nie posiadać ich w ogóle. 

koszty utrzymania

Wysoki koszt zakupu rekompensuje niskie spalanie

Niskie spalanie, zależenie od poziomu zużycia może wystąpić konieczność napraw. Ryzyko kupienia pojazdu z uszkodzoną lub wadliwą baterią już po zakończeniu gwarancji. 

 

Podsumowując: jeżeli szukasz samochodu, który będzie skrojony idealnie pod Ciebie oraz zależy Ci na bezpieczeństwie jego użytkowania bez narażania się na nieprzewidziane wydatki związane z remontami czy kosztowną wymianą baterii – auto z salonu będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. 

Niemniej jednak zakup używanej hybrydy plug-in w dobrym stanie może okazać się bardzo rozsądnym posunięciem z perspektywy ekonomicznej. 

Kwestie prawne związane z kupnem oraz ubezpieczenie obowiązkowe hybrydy

Przy zakupie samochodu, czy to nowego, czy używanego istnieje szereg kwestii prawnych, które muszą zostać dopilnowane. 

W pierwszej kolejności przy zakupie auta sporządzana jest umowa sprzedaży. Podczas samej transakcji oprócz podpisania jej i przekazania środków pieniężnych, dotychczasowy właściciel powinien przekazać Ci dowód rejestracyjny, oraz kartę pojazdu, jeżeli ta została wydana dla konkretne pojazdu.

Pamiętaj, że jeżeli kupujesz samochód od osoby prywatnej, która nie wystawia faktury VAT ani VAT-marża, musisz uiścić podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) w wysokości 2% do urzędu skarbowego. 

Nie zapominaj również o obowiązku posiadania aktualnej polisy OC. Każde auto na polskich drogach musi obowiązkowo posiadać polisę OC, również hybryda plug-in. Używane samochody kupowane od osoby prywatnej z reguły mają wykupione ubezpieczenie – przejmujesz je po poprzednim właścicielu. Sprawdź do kiedy jest ona ważna i pamiętaj, aby zaplanować zakup nowej polisy OC. W przypadku zakresu obowiązkowego ubezpieczenia OC dla samochodu hybrydowego nie różni się on niczym od tego dla innych samochodów spalinowych, ponieważ reguluje go ustawa. Na samą wysokość składki OC wpływ ma wiele czynników, w tym moc, czy pojemność silnika.

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!

Image
Ikona klienta

Mężczyzna, 38 lat, Ford Fiesta

353 zł

Oblicz składkę

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!

Image
cena ubezpieczenia - Kobieta

Kobieta, 46 lat, Honda Civic

364 zł

Oblicz składkę

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!

Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna

Mężczyzna, 39 lat, Volkswagen Passat

373 zł

Oblicz składkę

AC i Assistance dla Twojego auta hybrydowego w LINK4

Wybierając auto nowe do obowiązkowego ubezpieczenia OC, warto dokupić ubezpieczenie AC w LINK4. AC chroni Cię w przypadku gdy Twój samochód zostanie skradziony lub zniszczony w wypadku – możesz w takiej sytuacji liczyć na wypłatę odszkodowania

Dodatkowo do OC możesz dokupić Assistance, które pomoże Ci w przypadku awarii samochodu, gdy ten zostanie unieruchomiony z przyczyn technicznych. Możesz liczyć wtedy na pomoc drogową, która postara się usunąć awarię w miejscu jej wystąpienia lub odholuje Twój samochód we wskazane przez Ciebie miejsce, znajdujące się w limicie kilometrów zgodnym z wybranym przez Ciebie wariantem ubezpieczenia.

Jeżeli szukasz atrakcyjnej oferty ubezpieczenia swojej hybrydy plug-in skorzystaj z Kalkulatora LINK4, dzięki któremu w łatwy sposób wyliczysz składkę ubezpieczenia obowiązkowego lub obowiązkowego i dodatkowego. Polisę możesz wykupić także przez infolinię – zadzwoń pod numer 22 444 44 44. Możesz również osobiście spotkać się z agentem współpracującym z LINK4 i poznać swoje opcje ubezpieczenia hybrydy plug-in.

Sprawdź też: Najtańsze OC na motocykl

Najważniejsze informacje o samochodach z napędem typu hybryda plug-in

Technologia wykorzystywana w autach typu PHEV jest stosunkowo nowa. Świetnie łączy ona zasięg auta spalinowego z ekonomicznością przemieszczania się przy pomocy energii elektrycznej.

Z racji młodego wieku tej technologii na rynku wtórnym nie ma zbyt dużego wyboru, a ceny używanych aut PHEV są wyraźnie wyższe od tych napędzanych przez bardziej tradycyjne rozwiązania. 

Niemniej jednak ekonomiczność tego rozwiązania i możliwe oszczędności na wydatkach związanych z zakupem paliwa uzasadniają zakup takiego pojazdu ze względów ekonomicznych. 

FAQ – często zadawane pytania

Czy warto inwestować w nową hybrydę plug-in, jeśli używana jest znacznie tańsza?

Wybór pomiędzy nową hybrydą plug-in a używaną, znacznie tańszą, zależy od indywidualnych priorytetów. Nowe pojazdy oferują najnowsze technologie, gwarancję i potencjalnie lepszą efektywność paliwową, ale są droższe. Używane pojazdy mogą być bardziej ekonomiczne, ale wymagają uwagi w kontekście stanu technicznego i wieku. Ostateczna decyzja powinna uwzględniać koszty, potrzeby związane z zasięgiem na prądzie oraz osobiste preferencje dotyczące technologii i komfortu.

Jakie są najważniejsze aspekty do rozważenia przy zakupie ekonomicznej hybrydy plug-in?

Przy zakupie ekonomicznej hybrydy plug-in warto skupić się na kluczowych aspektach, takich jak rzeczywisty zasięg na prądzie, efektywność paliwowa, ładowanie, koszty eksploatacji, gwarancja, technologia, koszty zakupu, oraz opinie użytkowników. Ważne jest, aby uwzględnić te czynniki w kontekście własnych potrzeb, codziennego użytkowania i preferencji, aby dokonać świadomego wyboru pojazdu spełniającego oczekiwania zarówno ekonomiczne, jak i funkcjonalne.

Jakie są potencjalne pułapki przy zakupie używanej hybrydy plug-in?

Przy zakupie używanej hybrydy plug-in należy zwrócić uwagę na dokładnie takie same rzeczy jak przy zakupie każdego innego pojazdu. Koniecznie kompleksowo sprawdź stan techniczny pojazdu – silnika spalinowego, układu zawieszenia oraz ogólną historię eksploatacji pojazdu. Kupując używaną hybrydę plug-in warto zwrócić dodatkowo szczególną uwagę na stan baterii oraz to czy objęta jest ona gwarancją. Staranne sprawdzenie wszystkich elementów pojazdu pomoże Ci uniknąć potencjalnych problemów związanych z zakupem używanego pojazdu z silnikiem hybrydowym typu plug-in.

Jakie modele hybryd plug-in są obecnie uważane za najlepsze pod względem stosunku ceny do jakości?

Na polskim rynku istnieje wiele propozycji aut z napędem hybrydowym typu PHEV, obejmujące różne segmenty i przedziały cenowe. Wśród polecanych modeli znajduje się Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid, crossover z segmentu C oferujący moc 225 KM i zasięg do 56 kilometrów. Kia Ceed Kombi 1.6 GDY o mocy 141 KM, wyposażona w baterię 8,9 kWh, zapewnia zasięg do 57 km. Lexus NX 450h+ 2.5 o mocy 309 KM to kompaktowy crossover z zasięgiem 68 km. Dla poszukujących wyższej klasy samochodu rodzinnego Citroen C5 X 1.6 PHEV (225 KM) świetnie łączy cechy coupe i crossovera. Natomiast Mazda CX-60 2.5 e-SKYACTIV PHEV o mocy 327 KM to luksusowy SUV z baterią zapewniającą 63 km zasięgu, wyróżniający się efektownym wyglądem i dobrym prowadzeniem. Ostateczny wybór zależy od indywidualnych potrzeb, preferencji i budżetu kupującego.

Ubezpieczenie Autocasco dostępne w LINK4 tylko w pakiecie z OC. Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl 

Źródła:

  1. https://www.wyborkierowcow.pl/najtansze-hybrydy-plug-in-przeglad-rynku/
  2. https://www.autocentrum.pl/spalanie/kia/ceed/iii/

Przeczytaj podobne wpisy

Czy artykuł był przydatny?

Oblicz OC i AC

w 20 sekund!

lub zadzwoń

(22) 444 44 23

pon.-pt.: 8-21