Kup online
polisę OC/AC
Image
Grafika przedstawiająca samochody, z których jeden ma w tle umieszczoną tarczę.

Współpraca z multiagencjami

Czas czytania: 2 min. 6 sek.

PZU chce otworzyć się na współpracę z dużymi multiagencjami. Przejął już Link4, z którym współpracę multiagenci sobie chwalą, i które jest już w multiagencjach silnie.

Multiagenci czekają na PZU – Dziennik Ubezpieczeniowy, 30.10.2014

PZU chce otworzyć się na współpracę z dużymi multiagencjami. Przejął już Link4, z którym współpracę multiagenci sobie chwalą, i które jest już w multiagencjach silnie. Ale największy ubezpieczyciel chce też bezpośredniej obecności w tym kanale dystrybucji. Pracuje więc nad nowym systemem IT, do którego w przyszłym roku mają zostać podłączeni partnerzy zewnętrzni. Jak na te deklaracje zapatrują się sami multiagenci? Ich zdaniem zaangażowanie największego ubezpieczyciela na polskim rynku we współpracę z multiagencjami to dobra wiadomość. 
"Witamy je z dużymi nadziejami" - podkreśla Igor Rusinowski, prezes Unilink. Jego zdaniem PZU jako lider rynku ubezpieczeniowego w Polsce ma temu rynkowi wiele do zaproponowania. "Dzisiejszy model współpracy z dużymi multiagencjami na pewno ulegnie istotnej poprawie, aby sprostać oczekiwaniom multiagencji oraz tego, do czego od jakiegoś czasu przyzwyczaił je rynek" - dodaje Igor Rusinowski. Chodzi głównie o kwestie technologii, organizacji, procesów oraz wsparcia na linii ubezpieczyciel-multiagencja.

Zobacz cały artykuł tutaj

 

5 mln zł kary dla Compensy – Rzeczpospolita, 30.10.2014

13 października Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącą ukarania Compensy za stosowanie niedozwolonych postanowień umownych. Wątpliwości Urzędu wzbudziło 11 klauzul. Zgodnie z jednym z kwestionowanych postanowień Compensa decydowała o niewypłaceniu pieniędzy za skradziony pojazd lub jego wyposażenie, gdy klient nie dostarczył oryginalnych kluczyków, wcześniej nie poinformował o ich dorobieniu bądź nie przedstawił dowodu rejestracyjnego. Zdaniem Urzędu sankcja ta była zbyt surowa, a dorobienie kluczyków czy zgubienie dokumentów nie musiało mieć wpływu na kradzież. UOKiK nakazał zaprzestanie stosowania tej klauzuli. Wątpliwości Urzędu wzbudziło też postanowienie, które w razie wypadku obligowało poszkodowanego do skorzystania w pierwszej kolejności z pomocy oferowanej przez producenta pojazdu w ramach gwarancji, a nie z wykupionego w Compensie ubezpieczenia.

Zobacz cały artykuł tutaj

 

PZU rusza z własną wypożyczalnią aut – Dziennik Ubezpieczeniowy, 28.10.2014

120 hybrydowych samochodów Toyota Auris trafiło już do partnerskich wypożyczalni aut PZU w całym kraju. Tym samym ubezpieczyciel uruchomił pierwszą tego typu flotę pojazdów zastępczych w Polsce i rozpoczął kolejną "rewolucję" w procesie likwidacji szkód. Własna sieć wypożyczalni samochodowych to odpowiedź na wygórowane kwoty, które ubezpieczyciele muszą płacić za użyczanie pojazdów zastępczych niektórym zewnętrznym firmom. Jednocześnie to pionierski projekt, którym PZU chce wyznaczać standardy obsługi klienta - przede wszystkim w zakresie likwidacji szkód. "Chcemy być najbardziej zorientowaną na klienta firmą ubezpieczeniową w naszym regionie" - mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU. "Postanowiliśmy dać naszym klientom pewność, że dostaną samochód sprawny technicznie i nowoczesny. W dodatku dostaną go w bardzo szybki i prosty sposób - dzwoniąc na naszą infolinię. Będzie to bardzo opłacalne również
dla nas" - dodaje.

Zobacz cały artykuł tutaj

Pozew odrzucony drugi raz – Dziennik Ubezpieczeniowy, 29.10.2014

27 października Sąd Okręgowy w Warszawie po raz drugi odrzucił pozew grupowy z powództwa Biura Doradztwa i Pośrednictwa Ubezpieczeniowego E.C.A. (działającego jako reprezentant grupy pośredników ubezpieczeniowych) przeciwko Link4, dotyczący reklam ubezpieczyciela. Sąd zasądził także od pośredników na rzecz Link4 kwotę 7,22 tys. zł tytułem zwrotu kosztów postępowania w sprawie. Sąd podzielił argumentację przedstawioną przez pełnomocników Link4, podkreślając, że pośrednicy nie wykazali, iż członkowie grupy ponieśli szkodę w związku z reklamami Link4 oraz że nie wszystkie podmioty będące członkami grupy poniosły straty w badanym okresie - wręcz przeciwnie, większość odnotowała zysk.

Zobacz cały artykuł tutaj

 

Czy artykuł był przydatny?

Oblicz OC i AC

w 20 sekund!

lub zadzwoń

(22) 444 44 23

pon.-pt.: 8-21