Ikona kalendarza 17.03.2020

LINK4 pracuje zdalnie w czasie pandemii

W miniony weekend pracownicy LINK4 przeprowadzili dużą operację przejścia niemal całej firmy na pracę zdalną. Dzięki sprawnej koordynacji, w tej formule funkcjonuje już blisko 97 proc. aktywnych pracowników.

W całej operacji przeprowadzenia firmy na pracę zdalną kluczowe było zapewnienie pracownikom bezpiecznych warunków funkcjonowania, zgodnie z zaleceniami rządu i lekarzy, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej ciągłości działania. Pierwsze samochody ze sprzętem wyjechały z siedziby już w piątkowe popołudnie. Decyzja o zmianie modelu działania została poprzedzona testami obciążeniowymi infrastruktury, które zakończyły się pomyślnie. Obecnie, poza siedzibą firmy pracuje już blisko 97 proc. aktywnych pracowników, a osoby przebywające na zwolnieniach lub urlopach mają zapewnione zdalne stanowiska po powrocie. Tym samym wszystkie procesy biznesowe: sprzedażowe, obsługowe i szkodowe, są kontynuowane z dotychczasową starannością.

– Kiedy w weekend widziałam przed siedzibą kolejkę samochodów, którymi nasi ludzie przewozili do swoich domów sprzęt stacjonarny, byłam z nich niezwykle dumna. Wszyscy w ostatnich dniach wykonali tytaniczną pracę, a dodatkowo świetnie się skoordynowali na każdym poziomie – opowiada Agnieszka Wrońska, prezes zarządu LINK4. – W 17-letniej historii naszej firmy nie mierzyliśmy się z tak dużym wyzwaniem w tak krótkim czasie. Tym bardziej się cieszę, że potrafimy współpracować i mobilizować się w skrajnych warunkach. Niezmiennie to ludzie są naszą największą siłą – dodaje.

Ze względu na obowiązujący w kraju stan zagrożenia epidemicznego i wysokie ryzyko zarażenia koronawirusem, LINK4 wprowadził kilka zmian, kierując się bezpieczeństwem klientów i agentów ubezpieczeniowych. Od poniedziałku, 16 marca, ubezpieczeni nie muszą już wysyłać dokumentów polisowych pocztą tradycyjną – mogą je przesłać e-mailem w formie skanu lub czytelnego zdjęcia. Dzięki temu firma chce ograniczyć obsługę kurierską dokumentów, by nie narażać na ryzyko zarażenia wirusem kurierów i pracowników poczty. Od początku tygodnia nie działa też Punkt Obsługi Klienta przy ul. Postępu 15 w Warszawie.

LINK4 wprowadził też zmiany we współpracy z agentami ubezpieczeniowymi. Od 13 marca 2020 roku wdrożył tzw. polisę zdalną, która nie wymaga własnoręcznego podpisu klienta na dokumentach polisowych. Umożliwił również wykonywanie zdjęć z inspekcji bez udziału agenta. Zmiany te pozwalają współpracującym z firmą agentom na zdalną obsługę klientów.

– Tak naprawdę to także test naszego zaawansowania technologicznego i tego, komu ta technologia ma służyć, bo nie mam wątpliwości, że właśnie ludziom. Teraz widzimy realnie jej społeczny wymiar i możliwości, jakie nam daje w odpowiedzi na pojawiające się zagrożenie. Ta sytuacja pozwala nam sprawdzić, jak szybko jesteśmy w stanie przełączyć się na procesy w pełni cyfrowe – dodaje Agnieszka Wrońska.

W czasie stanu zagrożenia epidemicznego LINK4 rekomenduje zdalne kanały kontaktu: drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie internetowej w Strefie Klienta LINK4. Doradcy ubezpieczyciela dostępni są także pod numerem telefonu: 22 444 44 44. Z kolei klienci, którzy chcą zgłosić szkodę, powinni korzystać z dedykowanego formularza online na stronie internetowej LINK4. Ubezpieczyciel wdrożył bowiem pełny proces likwidacji szkody online, wykonując zdalnie także oględziny komunikacyjne i majątkowe.

– W trosce o zdrowie naszych klientów i partnerów nie wykonujemy oględzin szkód mieszkaniowych w domach. Wykorzystujemy nowe technologie do oględzin online lub likwidację uproszczoną, gdzie nasi opiekunowie szkód przeprowadzą klienta przez ten proces. W obszarze szkód komunikacyjnych oględziny online wykonujemy już od lat, ale to właśnie w tym czasie ich popularność i prostota zyskują uznanie klientów. W tym przypadku ubezpieczeni mogą skorzystać z dedykowanej aplikacji do samodzielnego wyliczenia szkody lub z asysty naszego rzeczoznawcy – wyjaśnia Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód LINK4.

Czy artykuł był przydatny?

Kontakt dla mediów

Zdjęcie osoby do kontaktu
Ikonka osoby do kontaktu
Grażyna Kasiak
Rzecznik prasowy
Kup online polisę OC AC