Kup online
polisę OC/AC
Obraz
Grafika przedstawiająca samochody, z których jeden ma w tle umieszczoną tarczę.

Zestaw naprawczy do opon. Czy warto go kupować?

Image
Ikona klienta
353zł
Pan Jacek 38 lat, prawo jazdy od 21 lat. Ford Fiesta 1.2 MR`09 Ambiente z 2009 roku. Cena objemuje: ubezpieczenie OC.
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
Ikona klienta
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
353zł
Pan Jacek 38 lat, prawo jazdy od 21 lat. Ford Fiesta 1.2 MR`09 Ambiente z 2009 roku. Cena objemuje: ubezpieczenie OC.
Oblicz składkę
Image
cena ubezpieczenia - Kobieta
595zł
Pani Renata 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena objemuje: OC + AC.
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
cena ubezpieczenia - Kobieta
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
595zł
Pani Renata 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena objemuje: OC + AC.
Oblicz składkę
Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna
723zł
Pan Krzysztof 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena objemuje: OC + AC + Auto Assistance.
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna
OC Checkmark icon
AC Checkmark icon
Assistance Checkmark icon
NNW Checkmark icon
723zł
Pan Krzysztof 39 lat, prawo jazdy od 23 lat. Volkswagen Polo IV 1.4 MR`05 E4 Cross z 2008 roku. Cena objemuje: OC + AC + Auto Assistance.
Oblicz składkę
Czas czytania: 4 min. 48 sek.

W Twoim samochodzie nie ma koła zapasowego? A może w jego miejscu zamontowałeś butlę LPG? Jednak nadal powinieneś się jakoś zabezpieczyć na wypadek przebicia opony. Dlatego dobrze mieć w swoim aucie zestaw naprawczy do opon. Dzisiaj dowiesz się, co powinno się w nim znaleźć.

Spis treści:
1. Zestaw naprawczy do opon. Co to jest?
2. Zestaw do naprawy opon a koło zapasowe. Porównanie
3. Na co zwrócić uwagę, kupując zestaw naprawczy do koła?
4. Zestaw naprawczy do opon. Kilka słów na koniec

Każdy może złapać gumę, ale wymiana opony na drodze może wielu osobom wydawać się ciężkim, a nawet niewykonalnym zadaniem. Dlatego też producenci opon oraz inni przedsiębiorcy wymyślili sposób na łatwiejsze wykonywanie tego zadania. I tak pojawiły się na rynku zestawy naprawcze do opon. Czy spełniają one swoje funkcje, czy ich stosowanie jest proste, a może jest to po prostu to kolejny nieudany produkt? Przekonajmy się!

Zestaw naprawczy do opon. Co to jest?

Zestaw naprawczy do opon samochodowych umożliwia załatanie dziury w oponie oraz jej napompowanie. Jest to rozwiązanie tymczasowe, które ma pomóc bezpiecznie dojechać do warsztatu, gdzie przebite koło zostanie wymienione na nowe. Producenci tego rodzaju produktów podają, że pozwalają one na pokonanie trasy o długości około 50 km, jednak w rzeczywistości, dystans ten może być nawet o połowę krótszy. Jednak i to powinno wystarczyć na dojechanie w bezpieczne miejsce. Dzięki temu nie musisz sam zmieniać koła, lecz zostawić to zadanie specjaliście.

Na rynku spotyka się dwa główne rodzaje zestawów naprawczych. Pierwszy z nich to butelka z płynem uszczelniającym oraz kompresorem. Zestawy te występują w różnych opakowaniach i kształtach. Jednak zasada ich działania oraz zawartość jest zazwyczaj taka sama. Znajdujący się w środku preparat to specjalna pianka, której zadaniem jest załatanie od środka dziury w oponie. Takie uszkodzenie nie może jednak być zbyt duże. Przyjmuje się, że taki zestaw naprawczy do koła poradzi sobie z dziurami o średnicy do 6 mm.

Zestaw może być zintegrowany z kompresorem lub nie. W tym drugim przypadku konieczne jest skorzystanie z własnego urządzenia. Zasada działania jest prosta. Z jeden strony do pojemnika z pianką podłącza się wężyk, który łączy się z wentylem przebitej opony. Z drugiej strony znajduje się kompresor, który powinien być podłączony do gniazdka zapalniczki w aucie. Po uruchomieniu kompresora, przez około 5 minut pianka wraz z powietrzem jest wtłaczana do opony. Po tym czasie uszkodzenie powinno być prowizorycznie naprawione - na tyle, by zatrzymać lub spowolnić ulatnianie się powietrza.

Zestaw naprawczy do opon drugiego rodzaju wymaga już więcej pracy ze strony użytkownika. Zamiast pianki, opiera on swoje działanie na sznurze butylowym. W zestawie znajduje się specjalny frez, którego zadaniem jest rozwiercenie uszkodzonego miejsca. Następnie za pomocą sznura oraz znajdującego się w zestawie szydła, należy zatkać miejsce uszkodzenia opony. Na końcu wszystko trzeba pokryć klejem do gumy, także dołączonym do zestawu. Ostatnim krokiem jest napompowanie opony za pomocą pompki lub kompresora. Może to  potrwać kilka minut i w razie korzystania z ręcznej lub nożnej pompki, całkiem dobrej kondycji fizycznej.

Zobacz także: Oznaczenia opon. Jak je czytać? Instruktaż

zestaw-naprawczy-do-opon

Zestaw do naprawy opon a koło zapasowe. Porównanie

Wiele osób zadaje sobie pytanie: co jest lepsze, koło zapasowe, czy zestawy naprawcze do koła? Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady. Zacznijmy zatem od tradycyjnego “zapasu”. Niewątpliwą zaletą koła zapasowego jest natychmiastowa możliwość kontynuowania podróży po jego założeniu. Jeżeli jest to pełnowymiarowe koło, a nie dojazdówka, to nie ma potrzeby odwiedzania wulkanizatora, by później naprawić uszkodzoną oponę i zdjąć dojazdowe koło zapasowe. Po drugie, nie musimy stosować kompresora, by zapasowe koło napompować. Jest ono fabrycznie wypełnione powietrzem o odpowiednim ciśnieniu.

Jednak rozwiązanie takie ma także kilka wad. Przede wszystkim koło zapasowe jest bardzo ciężkie. W zależności od wielkości pojazdu może ono ważyć nawet kilkadziesiąt kilogramów. To łączy się z kolejną wadą, czyli trudnym demontażem przebitego koła i montażem zapasowego. Nie każdy jest w stanie z takim zadaniem sobie poradzić, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach atmosferycznych lub po zapadnięciu zmroku. 

Natomiast zestaw do łatania opon, czy też pianka do uszczelniania mieszczą się w schowku w bagażniku lub pod fotelem kierowcy. Do tego nie wymagają mozolnego odkręcania śrub, zdejmowania nieporęcznego koła i ciężkiej  pracy fizycznej. Wystarczy tylko podłączyć kompresor lub zatkać dziurę i można kontynuować jazdę. Oczywiście tylko do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego. Kolejną zaletą jest duża dostępność tego rodzaju produktów na stacjach benzynowych, w marketach oraz sklepach z akcesoriami samochodowymi.

A jakie wady ma zestaw naprawczy koła? Przede wszystkim, jest to rozwiązanie doraźne, mające na celu umożliwić dojazd do warsztatu. Naprawione takim zestawem koło i tak będzie trzeba wymienić na nowe. Kolejna wada to mała skuteczność takiego rozwiązania. Nie można go stosować, gdy uszkodzenie jest duże, na przykład rozdarty został bok opony. Z takim rozdarciem nie poradzi sobie w zasadzie żaden zestaw wulkanizacyjny ani nawet specjalista - najczęściej pozostaje wtedy wymiana całej opony. 

zestaw-naprawczy-do-opon

Zostaw numer - oddzwonimy

i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!

Na co zwrócić uwagę, kupując zestaw naprawczy do koła?

Kiedy zdecydujesz się na zakup zestawu naprawczego do koła samochodowego, zwróć uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim warto wiedzieć, co w takim zestawie powinno się znajdować. W przypadku tak zwanego koła zapasowego w sprayu sprawa jest prosta. Puszka ze sprayem ze zintegrowanym kompresorem stanowią całość. Większy problem stanowi zestaw do łatania kół, gdyż składa się on z kilku elementów. Powinien on zawierać frezy, dzięki którym możliwe jest manewrowanie w powstałej dziurze oraz jej modelowanie. Drugim ważnym elementem jest sznur butylowy. Jest to specjalny materiał, który po pokryciu klejem umieszcza się w dziurawej oponie. Do tego celu stosuje się specjalne szydło, które także powinno znajdować się w komplecie. Dlatego przed zakupem zestawu naprawczego dobrze jest przyjrzeć mu się dokładnie i sprawdzić jakie elementy zawiera.

W przypadku zestawów ze sprayem warto sprawdzić, do jakiego rodzaju opon i pojazdów jest on przeznaczony. Gdyż na rynku dostępne są zestawy do samochodów oraz motocykli jak także do opon dętkowych i bezdętkowych. Wybór odpowiedniego jest bardzo ważny, gdyż niewłaściwy rodzaj nie zadziała i nie naprawi przebitej opony. Wybieraj także preparaty sprawdzonych i znanych marek, są one z reguły lepsze od tanich i niemarkowych produktów.

Przeczytaj również: Jak przechowywać opony? 5 porad, które musisz znać!

zestaw-naprawczy-do-opon

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!

Image
Ikona klienta
Mężczyzna, 38 lat, Ford Fiesta

353 zł

Oblicz składkę

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!

Image
cena ubezpieczenia - Kobieta
Kobieta, 46 lat, Honda Civic

364 zł

Oblicz składkę

Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!

Image
cena ubezpieczenia - Mężczyzna
Mężczyzna, 39 lat, Volkswagen Passat

373 zł

Oblicz składkę

Zestaw naprawczy do opon. Kilka słów na koniec

To czy będziesz stosował zestawy naprawcze, czy też nie, zależy od Ciebie. Naszym zdaniem jednak dobrze jest znać różne metody radzenia sobie z przebitą oponą. Nigdy nie wiadomo, jaka sytuacja może spotkać Cię na drodze. Dlatego jak najszybciej ubezpiecz auto. Kalkulator LINK4 pomoże Ci w łatwy sposób znaleźć najlepszą polisę dla Ciebie.

Możesz także ubezpieczyć swój pojazd od różnych nieprzewidzianych zdarzeń, Twoje zdrowie, a także zdrowie osób podróżujących razem z Tobą. LINK4 zapewnia szeroką ofertę polis komunikacyjnych w bardzo atrakcyjnych cenach.

Nie czekaj, sprawdź ofertę ubezpieczeń w LINK4 już dzisiaj i jedź bezpiecznie!

Sprawdź kalkulator OC dostępny na naszej stronie, aby obliczyć wysokość składki.

Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl

Przeczytaj podobne wpisy

Czy artykuł był przydatny?

Oblicz OC i AC

w 20 sekund!

lub zadzwoń

(22) 444 44 23

pon.-pt.: 8-21